onsdag den 17. juni 2015

Brændekurv af genbrug: Klargøring

Udfordringsopgave: Klargøring


Ud fra min arbejdstegning gik jeg først i gang med at lave de to sider. Pladen var præcis 100 cm på den lange led, hvorfor jeg delte den i to lige store stykker, 50 cm på den lange led.

Her er den ene side klar til at blive skåret til. Toppen af kurven valgte jeg at være 50 cm, mens bunden blev 30 cm, det vil sige at jeg savede 10 cm af på hver side, jævnfør de streger jeg har tegnet på pladen.

Her er siden savet ud. Jeg valgte senere at save 5 cm af bunden, så kurven blev lavere.

Her er begge sider savet til både i begge sider og i bunden. Jeg har nu gjort klar til at bore hul til håndtaget i begge plader (sider). Til at bore hullet brugte jeg at bor med en tykkelse på 4 cm, svarende til stokkens diameter.


Lamellerne savede jeg ud, så det var 30 cm lange, svarende til den bredde jeg valgte at kurven skulle have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar