mandag den 9. september 2013

Brombærmarmelade

Som tidligere vist, så er der et brombærhegn ved min biotop og det måtte jeg naturligvis udnytte. Så af sted det gik ud for at plukke de dejlige modne brombær:
Det gav lidt skrammer (en brombærbusk stikker), at plukke bær især når man blev for ivrig for at tage de største som selvfølgelig voksede længst inde i hegnet.

Jeg plukkede ca. 250 g bær og begav mig derefter hjemad for at vaske dem.

Klar i køkkenet med alle ingredienser:

Bærerne blev kogt til de var blevet til en masse, hvorefter 200 g sukker blev tilsat sammen med en spiseske fuld citronsaft. Herefter lod jeg det koge i 5 minutter og hældte den varme masse i et skyllet glas. Marmeladen blev sat på køl natten over.

Boller med hjemmelavet brombærmarmelade til morgenmad på en regnfuld mandag:
Det er dejligt nemt at lave brombærmarmelade. Opskriften fandt jeg her: http://www.isabellas.dk/Mad/Morgenmad-og-brunch/Brombaermarmelade.aspx#.Ui3v91nU_IV

Mums!

2 kommentarer:

  1. Aghh det kunne du jo godt have inviteret til:-) Det der godt ud.

    SvarSlet
  2. Haha, jeg må skylde en bolle med marmelade til dig :)
    Det blev godt og det var ret nemt at lave!

    SvarSlet